Činnosť podnikateľa sa zdá byť na prvý pohľad často veľmi jednoduchá. Materiálne veci však nie sú všetko.
Ako povedala Bertha Damon: „To, čo získavaš za zásluhy, sa volá úspech; ale potešenie z úspechu sa volá šťastie.“
Úspech je zoznam silných stránok, vedomostí a zručností. Podnikateľ sa musí veľa naučiť, aby bol jeho podnik skutočne ziskový a mal dopyt po službách a tovare. Aby ale pre vás bolo možné lepšie pochopiť, aké prvé kroky by mal mladý podnikateľ podniknúť, je potrebné určiť, ktoré faktory ovplyvňujú úspech v podnikateľskej činnosti. Zhromaždiť všetky poznatky a implementovať ich do dobrej stratégie, bude potom pre kvalitnú reklamnú agentúru v Bratislave naozaj jednoduché.
Psychologické črty
Psychologickými faktormi podnikateľského úspechu sú úroveň dominancie majiteľa podniku, jeho túžba po sebarealizácii, ku ktorej dochádza na začiatku podnikateľskej činnosti a vo fáze rozvoja podniku.
Dobrý vodca by mal mať aj súbor osobných a profesionálnych kvalít, ktoré mu pomôžu v jeho podnikaní. Prax a skúsenosti známych podnikateľov ukazujú, že najdôležitejšie z týchto kvalít sú:
· iniciatíva, ktorá je vyjadrená v ľudskej túžbe vytvoriť nové formy a metódy činnosti;
· výkon, ktorý mu umožňuje myslieť a účinne konať bez ohľadu na situáciu;
· strategické myslenie - schopnosť plánovať prácu spoločnosti v krátkodobom a dlhodobom horizonte, rozvíjať koncepciu spoločnosti a prijímať správne rozhodnutia pre podnik.
Vzdelanie a vedomosti
Jasné stanovenie cieľov, psychická pripravenosť na podnikateľské aktivity, schopnosť prijímať rozhodnutia - sú samozrejme najdôležitejšie kvality každého podnikateľa. Pre rozvoj vlastného podnikania je však potrebné mať aspoň základné vedomosti o marketingu a ekonómii, ktoré je možné získať na príslušnej vysokej škole.
Prax však ukazuje, že diplom absolventa obchodnej fakulty nezaručuje, že jeho majiteľ sa stane úspešným podnikateľom. Mnohí moderní majitelia podnikov nemajú titul v ekonómii, ale to im nebránilo v tom, aby ich podnikanie bolo ziskové. Dobrý Dual Sim mobil a získané vedomosti aplikované do praxe, sú niekedy tým najcennejším zdrojom úspechu a šťastia v podnikaní.
Kultúra ako faktor úspechu
Koncepcia kultúry je pomerne široká, zahŕňa nielen národné charakteristiky ktorejkoľvek krajiny, ale aj morálne normy, hodnoty, tradície, postoje a verejnú mienku. Dobrý podnikateľ by mal pri predaji svojich tovarov a služieb na určitom území tieto vlastnosti brať do úvahy.
Medzi spoločné pravidlá pre všetky krajiny, ktoré majú pozitívny vplyv na obchodný úspech, patria: rešpektovanie nedotknuteľnosti súkromného vlastníctva;
· osobná iniciatíva;
· plnenie povinností,
· žiadne pokusy spôsobiť škodu,
· poctivosť;
· absolútne dodržiavanie zmluvných podmienok s partnermi;
· nezávislé rozhodovanie;
· zodpovednosť;
· a kvalitný výkon práce.
V ideálnom prípade by ste sa mali oboznámiť aj s kultúrou danej krajiny, aby ste si správne vytvorili portrét predstaviteľov vašej cieľovej skupiny a nerobili neodpustiteľné etické chyby.
Nesmiete zabudnúť ani na základné imanie, inovácie a správne riadenie. Každý podnik je predsa jedinečný a aby bol výnosný, vyžaduje si z vašej strany obrovské úsilie, ako aj časové a finančné investície.